Τρία βήματα για να θέσεις σωστούς στόχους Μέρος 2ο

Συμβουλή νούμερο 4: (είναι σημαντική, γι’ αυτό την επαναλαμβάνω) Να θυμάσαι ότι έθεσες τους στόχους σου ώστε να σε οδηγήσουν αργά ή γρήγορα πιο κοντά στη δική σου ευτυχία, στη δική σου ονειρεμένη ζωή. Αν είσαι μίζερη εξαιτίας των στόχων σου ίσως πρέπει να κάνεις μια αναθεώρηση.

πώς να θέσεις σωστούς στόχους

Ειλικρίνεια


Μετά τον απολογισμό που έκανα (δες Μέρος 1ο) πήρα κάποιες αποφάσεις ώστε να εντάξω τους στόχους μου στη ζωή μου με έναν τρόπο που μου ταιριάζει περισσότερο.

  • Όσον αφορά το γράψιμο, αποφάσισα να το εντάξω στην καθημερινή πρωινή μου ρουτίνα. Έτσι, κάθε πρωί πριν ξεκινήσω ή καταπιαστώ με οτιδήποτε θα έχω κάνει λίγο γράψιμο.
  • Όσον αφορά τη γιόγκα, αποφάσισα ότι τρεις φορές είναι πάρα πολλές για μένα στην παρούσα φάση. Θα βάλω λοιπόν ως στόχο μία φορά τη βδομάδα. Εφικτός και απλός στόχος.

Αναθεώρηση σημαίνει ρεαλιστικότητα, σημαίνει ότι οι πιθανότητες είναι με το μέρος μου για να τα καταφέρω.

Έλα όμως που το μυαλό μου έχει τις δικές του σκέψεις και μόλις είπα ότι θα κατεβάσω τη γιόγκα από τις τρεις φορές στη μία άρχισε να με κρίνει!
-Και γιατί να την κάνεις μόνο μία φορά δηλαδή; Επειδή δεν το έκανες μία βδομάδα δεν σημαίνει ότι δεν θα το κάνεις και τις επόμενες.
-Μία φορά έβαλες καλούς στόχους και τώρα πας να τους χαλάσεις!
-Έτσι εύκολα τα παρατάς εσύ;


Για να σε βοηθήσω ακόμα περισσότερο, σου έχω έτοιμάσει ένα 12 σέλιδο workbook που θα σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους σου. Μπορείς να το κατεβάσεις από εδώ.

Ενδοσκόπηση

Ε λοιπόν όχι! Ούτε τα παρατάω, ούτε εκπτώσεις κάνω στους στόχους μου!  Ξέρω όμως ότι αν συνεχίσω να ζητάω πάρα πολλά από τον εαυτό μου, κάποια στιγμή θα αδυνατώ να ανταπεξέλθω. Κι από εκεί που έθεσα τους στόχους αυτούς για να είμαι χαρούμενη, θα αρχίσω πάλι να αγχώνομαι.

Συμβουλή νούμερο 5: Μην υποκύπτεις στον αρνητισμό του μυαλού σου. Αναγνώρισε αυτά που σου λέει και απάντησέ του με θετική διάθεση.

Για παράδειγμα
Μυαλό: Αφού έβαλες αυτόν τον στόχο (3 φορές τη βδομάδα γιόγκα) πρέπει να τον τηρήσεις. Αλλιώς θα είναι σαν να τα παρατάς.
Εγώ: Κάνεις λάθος. Δεν έχω καμία διάθεση να τα παρατήσω και γι’ αυτό ακριβώς φέρνω το στόχο στα μέτρα μου (1 φορά τη βδομάδα γιόγκα). Έτσι, σε ένα χρόνο θα έχω κάνει 52 φορές γιόγκα και θα είμαι πολύ κοντά στο να μου έχει γίνει συνήθεια. Ενώ αν πιέσω τον εαυτό μου να κάνει τρεις φορές τη βδομάδα θα τα καταφέρω-ίσως- για τρεις ή τέσσερις βδομάδες και μετά τέλος. Συγκρίνεται το 12 φορές με το 52;


www.erofilipateraki.gr

Συμβουλή νούμερο 6: Μην νιώθεις τύψεις, με τις ενοχές δεν θα καταφέρεις τίποτα. Βασικά κάτι μπορεί να καταφέρεις αλλά αλήθεια, έτσι ονειρεύεσαι να ζεις τη ζωή σου και να πραγματοποιείς τους στόχους σου; Επειδή έχεις τύψεις κι ενοχές; 

Αυτό που κατάλαβα τις τελευταίες μέρες είναι ότι οι τύψεις δεν είναι τίποτα άλλο από άγχος εκφρασμένο διαφορετικά. Υπάρχουν άνθρωποι που αγχώνονται εύκολα, ανησυχούν για το κάθε τι. Και υπάρχουν άνρθωποι, σαν εμένα, που νομίζουν ότι δεν έχουν άγχος, ότι δεν ανησυχούν για μικρά ή μεγάλα ζητήματα και τελικά ανακαλύπτουν ότι αυτό το αρνητικό συναίσθημα υπάρχει ριζωμένο βαθιά μέσα τους, άσχετα αν ονομάζεται άγχος, τύψεις ή ενοχές.

Αναθεώρηση

Και αυτό που κατάλαβα είναι ότι για να αλλάξεις τη ζωή σου δεν χρειάζεται να αλλάξεις εκατό πράγματα. Για να αλλάξεις τη ζωή σου χρειάζεται να αλλάξεις ένα και μόνο πράγμα: την αντίληψή σου. Το πώς αντιλαμβάνεσαι τα πράγματα, το πώς σκέφτεσαι. Και επειδή πάντα μου άρεσαν οι παρομοιώσεις, δε θα αντισταθώ, ιδού μία σχετική παρομοίωση.

Ακολουθεί τοποθέτηση παρομοίωσης

Σκέψου ότι κάθεσαι σε ένα μπαλκόνι και κοιτάς τη θέα. Για να έχεις καλύτερη θέα δεν χρειάζεται ούτε να αλλάξεις καρέκλα, ούτε να αλλάξεις μπαλκόνι, ούτε να αλλάξεις κτήριο, τίποτα από όλα αυτά. Πρέπει να αλλάξεις ένα μόνο πράγμα. Αλλά είναι κάτι που μπορεί να μην σου έχει περάσει καν από το μυαλό, κι όμως είναι πιο εύκολο από το να αλλάξεις όλο το υπόλοιπο σκηνικό. Αρκεί μονάχα να καταλάβεις ότι όλη αυτή την ώρα που κοιτάζεις τη θέα, φοράς ένα ζευγάρι παλιά και τσαφισμένα γυαλιά ηλίου, με φακούς μαύρους κατάμαυρους,  που δεν θυμάσαι καν πότε τα φόρεσες για πρώτη φορά ή ποιος σου τα έδωσε ή γιατί δέχτηκες να τα φορέσεις. Και μέχρι τώρα δε συνειδητοποιούσες καν ότι φορούσες. Αρκεί να βγάλεις αυτά τα γυαλιά από τα μάτια σου και η θέα σου είναι ήδη πολύ καλύτερη.

στόχοι για τη νέα χρονιά

Συμβουλή νούμερο 7: Βλέπε τι κάνουν οι άλλοι για να παίρνεις θάρρος, ίσως έμπνευση, όχι για να σε πιάνει πανικός. 

Το ότι η τάδε πάει 4 φορές τη βδομάδα γυμναστήριο δε σημαίνει ότι κι εσύ 4 φορές χρειάζεσαι. Εκτός κι αν πραγματι ονειρεύεσαι τον εαυτό σου να κάνει τις ίδιες θυσίες όπως εκείνη για να πετύχει τους ίδιους στόχους. Αν όμως ο στόχος σου δεν είναι να αποκτήσεις πολύ καλή φυσική κατάσταση και σιλουέτα ώστε να συμμετέχεις σε διαγωνισμούς μπικίνι (όπως είναι ο στόχος μιας φίλης μου), αλλά να έχεις μια ήρεμη καθημερινότητα που περιλαμβάνει γράψιμο και μουσική, τότε γιατί στο καλό έχεις πρήξει τον εαυτό σου με το γυμναστήριο;;

Εκ νέου απολογισμός


  • Γράφω στο journal κάθε μέρα. Πολλές φορές νιώθω ότι με βοηθάει στο να συνειδητοποιήσω πράγματα για τον εαυτό μου και τη ζωή που θέλω να χτίσω. 
  • Ασχολούμαι αρκετά με το blog, αλλά όχι με άγχος ή με τύψεις. Αποφάσισα να σημειώνω ό, τι ιδέα μου έρχεται ώστε όταν έχω χρόνο και διάθεση να έχω υλικό. Και πάνω στην ώρα ξεκινάει το Blogging Challenge που διοργανώνει το Edityourlife Magazine, για να πάρω αυτή τη δόση οργάνωσης που νιώθω ότι μου χρειάζεται. Αν θες να γραφτείς, είναι δωρεάν!
  • Διαλογισμό κάνω κάθε μέρα, είτε πέντε λεπτά για να ξεκινήσει όμορφα η μέρα μου, είτε περισσότερο αργότερα όταν νιώθω ότι χρειάζομαι ένα διάλειμμα.
  • Γιόγκα κάνω μία φορά την εβδομάδα! 

Στο πρώτο μέρος σε είχα ρωτήσει πόσο αισιόδοξη είσαι ότι θα κρατήσεις τους στόχους σου μέχρι τον Δεκέμβρη. Ελπίζω διαβάζοντας αυτή την ανάρτηση η απάντηση να είναι 10, φουλ αισιόδοξη!!


Για να σε βοηθήσω ακόμα περισσότερο, σου έχω έτοιμάσει ένα 12 σέλιδο workbook που θα σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους σου. Μπορείς να το κατεβάσεις από εδώ.

Να θυμάσαι ότι:


  • οι στόχοι είναι δικοί σου
  • τους διάλεξες επειδή σε κάνουν χαρούμενη 
  • έχεις κάθε δικαίωμα να τροποποιήσεις το πώς θα τους εντάξεις στη ζωή σου, χωρίς άγχος ή τύψεις ή οποιοδήποτε αρνητικό συναίσθημα. 

Δημοσίευση σχολίου

2 Σχόλια

  1. Καλημέρα. Ενδιαφέρον άρθρο. Δεν το είχα σκεφτεί, πως οι ίδιοι οι στόχοι που θέτουμε μπορεί να μας κάνουν να νιώθουμε μίζερες. Αναθεώρηση, λοιπόν, για στόχους που μας κάνουν να χαμογελάμε στη ζωή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς! Στόχους που ξέρουμε γιατί επιλέξαμε και μας εμπνέουν χαμόγελο είναι πολύ πιο πιθανό να τους πετύχουμε! Καλή συνέχεια

      Διαγραφή