Τρία βήματα για να θέσεις σωστούς στόχους Μέρος 1ο

Πέρασαν κιόλας οι πρώτες δέκα μέρες του 2019! Από τότε που όλοι θέσαμε κάποιους στόχους που θα θέλαμε να καταφέρουμε αυτή τη χρονιά.
Υπάρχει όμως μία διαφορά. Ανάμεσα σε αυτούς που θα ήθελαν να καταφέρουν τους στόχους τους, και σε αυτούς που θα καταφέρουν τους στόχους τους.
blog της Ερωφίλης



Λίγο πριν αλλάξει ο χρόνος, και έχοντας κάνει μία σοβαρή ανασκόπηση της χρονιάς που πέρασε, ήμουν έτοιμη να θέσω τους στόχους για την καινούρια χρονιά και για την καινούρια μου ζωή! Θέλω να χτίσω μια ζωή με λιγότερο άγχος και περισσότερη χαρά. Συνειδητοποίησα πόσα πολλά πράγματα κάνω που με αγχώνουν και πόσα λίγα που μου δίνουν χαρά κι αποφάσισα να αλλάξω συνήθειες.

 Ειλικρίνεια


Πριν αποφασίσεις αν θα θέσεις αυτό που σου ήρθε στο μυαλό ως στόχο, πρέπει να απαντήσεις πολύ ειλικρινά το ΓΙΑΤΙ θέλεις να θέσεις αυτόν το στόχο; Μόλις προσπάθησα να απαντήσω γιατί εδώ και 2,5 χρόνια βασανίζω τον εαυτό μου να πάω γυμναστήριο και βασανίζω τον εαυτό μου που δεν πάω γυμναστήριο συνειδητοποίησα ότι δεν έχω κίνητρο. Το κίνητρό μου ήταν προϊόν της κοινωνίας, του πώς πρέπει να είμαι σύμφωνα με τα στάνταρντ των άλλων κι όχι τα δικά μου. To γιατί μου λοιπόν δεν ήταν αρκετό για να με ωθήσει στην επίτευξη αυτού του στόχου. Με λίγα λόγια, κι αν πάω κι αν δεν πάω στο γυμνστήριο δεν θα είμαι ευτυχισμένη. Γι' αυτό και αδυνατώ να επιτύχω σε αυτόν τον στόχο.

Συμβουλή νούμερο 1: Βρες τους στόχους που ΕΣΥ θέλεις για τη ζωή σου. Ξέχνα τι λέει η μάνα σου, η φίλη σου, η τηλεόραση και η κοινωνία.


Για να σε βοηθήσω ακόμα περισσότερο, σου έχω έτοιμάσει ένα 12 σέλιδο workbook που θα σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους σου. Μπορείς να το κατεβάσεις από εδώ.

Ενδοσκόπηση


Έψαξα μέσα μου να βρω τι είναι αυτό που πραγματικά μου δίνει τόση χαρά που θα το έλεγες και ευτυχία. Χωρίς τις προβολές της κοινωνίας, έβγαλα την κ. Κοινωνία από το κεφάλι μου για λίγα λεπτά, άφησα μόνο την Ερωφίλη εκεί μέσα και την άφησα να ψάξει χωρίς πίεση. Η Ερωφίλη ανακάλυψε ότι της αρέσει πολύ το γράψιμο, η μουσική και η ηρεμία. Αυτά τα τρία λοιπόν θα ήταν το θεμέλιο των νέων μου στόχων και της νέας χρονιάς.

Αισιόδοξη και πολύ πρόθυμη άρχισα να σκέφτομαι πώς να εκφράσω τους στόχους μου.
Για το γράψιμο αποφάσισα να επικεντρωθώ σε δύο σημεία.
1. Κάθε πρωί να γράφω έστω τρεις γραμμές στο journal μου. Ώστε να μου γίνει συνήθεια να γράφω κάθε μέρα.
2. Να επανέλθω στο blog μου με 2 αναρτήσεις το μήνα. Ήξερα ότι αν πω μία ανάρτηση τη βδομάδα θα ήταν αδύνατο.
στο blog της Ερωφίλης Πατεράκη
Οργάνωση, καφές και γράψιμο πάνε μαζί.


Στα πλαίσια της ηρεμίας έθεσα πάλι δύο στόχους.
1. Κάθε μέρα να κάνω έστω 2 λεπτά διαλογισμό. Είναι μια συνήθεια που ξεκίνησα πρόσφατα και με έχει βοηθήσει πάρα πολύ στα επίπεδα άγχους μου.
2. Να κάνω γιόγκα (μόνη μου στο σπίτι) 3 φορές τη βδομάδα. Δέκα λεπτά, μη φανταστείς τίποτα τραγικό.


Όσον αφορά τη μουσική δεν έθεσα συγκεκριμένους στόχους. Έδωσα όμως μια παρότρυνση στον εαυτό μου να παίζει μουσική πιο συχνά, κάθε μέρα, να ακούω επίτηδες τραγούδια που μου αρέσουν και να τραγουδάω κι εγώ μαζί τους. Επίσης, απόφάσισα να βάλω τα μουσικά όργανα σε πιο εμφανή σημεία και να μην τα έχω καταχωνιασμένα. Έτσι, κάθε φορά που βλέπω την κιθάρα στο δωμάτιο-γραφείο ή το μαντολίνο στο σαλόνι μπορώ να παίζω για λίγο και να ευχαριστιέμαι!

Συμβουλή νούμερο 2: Γράψε τους στόχους σου. Τα γραπτά μένουν. Τα γραπτά ακόμα κι αν τα ξεχάσεις τα ξαναδιαβάζεις κι όλα καλά.


Πέρασε μία εβδομάδα από τότε που οριστικοποιήθηκαν οι στόχοι μου, στα μυαλό μου αλλά και στο χαρτί. Ιδού ο απολογισμός:

  • Έγραψα στο journal μου για τέσσερις συνεχόμενες μέρες. Την τέταρτη μέρα έγραψα πολύ παραπάνω από τρεις γραμμές, τρεις σελίδες. Και νομίζω για κάποιο λόγο αυτό έδωσε το εξής μήνυμα στον εγκέφαλό μου «Είδες; Λίγο λίγο έχτισες αυτή τη συνήθεια, τώρα το γράψιμο σου βγαίνει αβίαστα!» Και μετά δεν ξανάγραψα.
  • Το πρώτο post του 2019 ανέβηκε ήδη πράγμα που με χαροποίησε για δύο λόγους: Πρώτον, επειδή συνάδει με τους στόχους μου. Δεύτερον, επειδή το θέμα του είναι «ευγνωμοσύνη» για όλα όσα έχω στη ζωή μου.
  • Διαλογισμό πράγματι έκανα κάθε μέρα. Άλλες φορές λίγο, δύο ή πέντε λεπτά το πρωί, άλλες φορές είκοσι λεπτά ή μισή ώρα. Μια χαρά!
  • Γιόγκα δεν έχω κάνει καθόλου.

Αναθεώρηση


Συμβουλή νούμερο 3: Μην περιμένεις το Δεκέμβρη για να κάνεις απολογισμό, τότε θα είναι αργά. Κάνε απολογισμό κάθε βδομάδα αρχικά, κάθε μήνα αργότερα. Σιγουρέψου ότι οδεύεις στη σωστή κατεύθυνση πριν βγεις πολύ εκτός πορείας.

το blog της Ερωφίλης Πατεράκη
Photo by Lua Valentia

Βλέποντας αυτά τα αποτελέσματα αποφάσισα να κάνω αναθεώρηση των στόχων μου. Βασικά οι στόχοι μου παραμένουν ίδιοι, αλλά το πώς εγώ θα τους εκφράσω και θα τους εντάξω στη ζωή μου αλλάζει.

Συμβουλή νούμερο 4: Να θυμάσαι ότι έθεσες τους στόχους σου ώστε να σε οδηγήσουν αργά ή γρήγορα πιο κοντά στη δική σου ευτυχία, στη δική σου ονειρεμένη ζωή. Αν είσαι μίζερη εξαιτίας των στόχων σου ίσως πρέπει να κάνεις μια αναθεώρηση.


Στο δεύτερο μέρος αυτής της ανάρτησης θα σου πω λίγα λόγια για το πώς να αποφύγεις τα αρνητικά συναισθήματα αλλά και να τα σταματήσεις πριν εξαπλωθούν.

Εγώ έθεσα τέσσερις σαφείς στόχους κι έναν ασαφή για τη μουσική, πέντε!
Εσύ πόσους στόχους έθεσες αυτή τη χρονιά;
Από το 1 "φουλ απαισιόδοξη" μέχρι το 10 "αισιόδοξη στο φουλ", πώς νιώθεις για τους στόχους που έχεις θέσει και για το αν θα καταφέρεις να τους κρατήσεις μέχρι τον Δεκέμβρη και το τέλος του χρόνου; 

Για να σε βοηθήσω ακόμα περισσότερο, σου έχω έτοιμάσει ένα 12 σέλιδο workbook που θα σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους σου. Μπορείς να το κατεβάσεις από εδώ.


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια