Τα οφέλη του journaling και δωρεάν εκτυπώσιμος οδηγός

Έχεις σκεφτεί ποτέ να κάτσεις και να γράψεις τα ‘σώψυχά σου στο χαρτί; Σαν ένα είδος κάθαρσης; Αυτό είναι το journaling σε μια πρώτη ματιά. Αντί να τηλεφωνήσεις σε μια φίλη σου και να αρχίσεις να τις λες τα δικά σου, κάθεσαι κάπου αναπαυτικά, πιάνεις στιλό και χαρτί (κανείς δεν γράφει με μολύβι -πάνω από δύο γραμμές- μετά την έκτη δημοτικού) και γράφεις.

Αν θέλεις να μάθεις τα πάντα για το journaling και να εντάξεις αυτή τη συνήθεια στην καθημερινότητά σου, μπορείς να κατεβάσεις από εδώ τον εκτυπώσιμο Οδηγό Journaling εντελώς δωρεάν.



ta ofeli tou journaling kai dorean ektiposimos odigos

Journaling  και η διαφορά του από το κλασικό ημερολόγιο

Μπορεί το να γράφεις για την καθημερινότητά σου να είναι μια γνώριμη εμπειρία για σένα. Αν κρατούσες ημερολόγιο παλιά σίγουρα σου έρχονται μνήμες όταν σκέφτεσαι να ξεκινήσεις και πάλι να γράφεις. Ωστόσο, το να κρατάς ημερολόγιο και το journaling διαφέρουν. Συνήθως, ο βασικός λόγος που κρατούσες ημερολόγιο ήταν για να περιγράψεις πώς πέρασες, πώς ήταν η μέρα σου, τα μέρη στα οποία πήγες, με ποιους μίλησες κλπ. Αν συνέχισες να κρατάς ημερολόγιο καθώς περνούσες στην εφηβεία τότε πέρασες από το να γράφεις για ανθρώπους και για μέρη στο να γράφεις για το πώς νιώθεις. Και τι να πρωτογράψεις; Κανένα σημειωματάριο δεν ήταν αρκετά μεγάλο για να αντέξει τα βάσανα της εφηβείας!

Τι είναι το journaling

Κάπου εκεί στα συναισθήματα είναι που συναντιέται το ημερολόγιο με το journaling. To journaling σε βοηθάει να δεις την οποιαδήποτε κατάσταση πιο αντικειμενικά, ακόμα κι αν πρόκειται για τα ίδια σου τα συναισθήματα. Σε βοηθάει να ξεκαθαρίσεις τι ακριβώς νιώθεις όταν είσαι μπερδεμένη ή όταν υπάρχουν υπερβολικά πολλές σκέψεις στο μυαλό σου. Γράφοντας κάτι στο χαρτί - μια σκέψη, ένα συναίσθημα, μια κατάσταση που σε δυσκολεύει - είναι πιο εύκολο να το εξερευνήσεις, να το εξετάσεις αντικειμενικά, ακόμα και να το αμφισβητήσεις.

Γιατί να κάνεις journaling

Μα, θα σκεφτείς, γιατί να μην το κάνω διανοητικά, γιατί έχει διαφορά αν το γράψω στο χαρτί; Η απάντηση είναι ότι αν απλά εξετάσεις ή προσπαθείς να εξερευνήσεις μια σκέψη σου διανοητικά είναι δύσκολο να είσαι αντικειμενική. Το μυαλό είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο και καλώς ή κακώς  θέλει να βγαίνει πάντα σωστό. Οπότε αν θεωρείς ότι μια σκέψη που έχεις είναι αλήθεια, το μυαλό σου θα κάνει τα πάντα για να σε επιβεβαιώσει. Θα φιλτράρει την πραγματικότητα και τα στοιχεία που έχει με τέτοιο τρόπο ώστε να σου προσφέρει την ικανοποίηση ότι η σκέψη αυτή είναι αλήθεια. Αν όμως γράψεις αυτή τη σκέψη στο χαρτί μπορείς να αναθέσεις μια καινούρια αποστολή στο μυαλό σου, δηλαδή να προσπαθήσει να εξερευνήσει αυτή τη σκέψη, ακόμα και να την αμφισβητήσει για να δει τι σε ωφελεί πραγματικά.

Ωστόσο, μην έχεις στο μυαλό σου ότι κάθε φορά που κάνεις journaling πρέπει να καταλήξεις σε κάποιο συμπέρασμα. Ακόμα και η απλή καταγραφή των σκέψεων ή των συναισθημάτων σου μπορεί να σε ανακουφίσει από αρνητικά συναισθήματα, όπως άγχος, θλίψη, “overwhelm” (το να σε κυριεύουν έντονα συναισθήματα που δεν μπορείς να αντιμετωπίσεις και συχνά σε ακινητοποιούν). Μπορεί να διαλέξεις να γράψεις για ένα συγκεκριμένο θέμα που σε απασχολεί ή να γράψεις ό,τι περνάει από το μυαλό σου, χωρίς να προσπαθείς να βάλεις τα πράγματα στη σειρά. Η επιλογή είναι δική σου.

Ti einai to journaling

Ξεκίνησα το journaling στα τέλη του 2018, σε μία περίοδο που ένιωθα πολύ πιεσμένη καθημερινά, είχα υψηλά επίπεδα άγχους και γενικά ένιωθα κάπως εγκλωβισμένη στην κατάσταση στην οποία βρισκόμουν. Η αδερφή μου μου πρότεινε να αρχίσω το journaling και μάλιστα να ακολουθήσω το σύστημα της Lavendaire και να γράφω τρεις σελίδες κάθε πρωί. Παρόλο που το βίντεο μου άρεσε πολύ και ένιωσα ότι θα με βοηθήσει μου πήρε αρκετές μέρες, βδομάδες ίσως, να κάτσω και να ξεκινήσω να γράφω. Θα το έχεις παρατηρήσει κι εσύ ίσως, το μυαλό αντιστέκεται στην αλλαγή ακομα κι όταν είναι για καλό.

Τα οφέλη του journaling

Ήδη από την πρώτη φορά που κάθισα να κάνω journaling συνειδητοποίησα τα πολλαπλά οφέλη που μπορεί να σου δώσει αυτή η συνήθεια:

  • σου δίνει διαύγεια
  • ξεκλειδώνει τη δημιουργικότητά σου
  • σε φέρνει πιο κοντά στον εαυτό σου
  • σου αυξάνει την παραγωγικότητα
  • και παράλληλα σου μειώνει το άγχος.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορείς να κάνεις journaling. Αν το να γράφεις τρεις σελίδες κάθε πρωί δεν σε εμπνέει καθόλου, μην ανησυχείς. Είμαι σίγουρη ότι θα βρεις έναν τρόπο, ή ακόμα και ένα συνδυασμό μεθόδων, που θα ταιριάζει σε σένα.

Δωρεάν εκτυπώσιμος οδηγός journaling

Αν έχεις περιέργεια να μάθεις περισσότερα για αυτή την τόσο ωφέλιμη συνήθεια μπορείς να κατεβάσεις τον Οδηγό Journaling από εδώ.

Τι περιλαμβάνει ο οδηγός journaling

Στις έξι σελίδες αυτού του οδηγού θα μάθεις:

  • Τι είναι το journaling
  • Πώς να το χρησιμοποιήσεις 
  • Τα είδη journaling που υπάρχουν
  • Συμβουλές για το πώς να ξεκινήσεις
  • Συμβουλές για το πώς να συνεχίσεις το journaling
  • Ιδέες για journaling (journaling prompts)


Journaling dorean ektiposimos odigos


Επιπλέον πηγές για το journaling

Σε αυτό το άρθρο της Κόκκινης Καμέλιας θα βρεις έναν κατατοπιστικό οδηγό για το bullet journaling.
Αν είσαι πιο visual τύπος σίγουρα θα σου αρέσουν τα βίντεο της Lacreme που δείχνει τη διαδικασία του να φτιάχνεις το δικό σου bullet journal.
Μην αμελήσεις να τσεκάρεις και αυτό το άρθρο από το in my closet αν ενδιαφέρεσαι να ξεκινήσεις ένα bullet journal.


Περιμένω στα σχόλια να μου πεις τη δική σου εμπειρία με το journaling. Σκέφτεσαι να το ξεκινήσεις μέσα στο 2020; Ή μήπως το έχεις ήδη δοκιμάσει; Πώς σε έχει βοηθήσει;

Δημοσίευση σχολίου

2 Σχόλια

  1. Η αλήθεια είναι πως πέρσι που έκανα κάτι σαν journaling με βοήθησε πολύ και σκέπτομαι να το αρχίσω ξανά. Πολύ καλός ο οδηγός Ερωφίλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ, Άλκηστη! Μην το πολυσκέφτεσαι, ξεκίνα το! Αυτό που εμένα κάποιες φορές με "σκαλώνει" είναι ότι θέλω να κάνω κάτι με ένα συγκεκριμένο τρόπο - είτε επειδή έτσι το έκανα παλιά είτε επειδή έτσι μου το έδειξαν. Αλλά η αλήθεια είναι ότι αν κάτι είναι ωφέλιμο όπως και να το κάνεις θα σε ωφελήσει. Βρες το δικό σου τρόπο και ξεκίνα!

      Διαγραφή